Обласний дайджест-практикум «Освітні тренди»
Осінь – час теплих зустрічей та плідного спілкування, тож 25 жовтня 2024 року в КЗ Чернівецький обласний центр естетичного виховання «Юність Буковини» у творчій співпраці за чашкою чаю відбувся обласний дайджест-практикум педагогічної майстерності «Освітні тренди» для керівників гуртків художньо-естетичного напряму закладів позашкільної освіти (далі – Дайджест-практикум).
На Дайджест-практикумі були присутні 57 педагогів. Незважаючи на те, що захід адресувався керівникам гуртків до зустрічі доєдналися директори, заступники директорів, заввідділами та методисти закладів позашкільної освіти.
Дайджест-практикум відкрила директор Центру Людмила Гатрич. У своїй промові наголосила на необхідності використання новітніх технологій в освітньому процесі, вмінні педагога працювати по-новому, бути в «тренді», а також на важливості постійної та конструктивної співпраці освітніх закладів.
Про специфіку народного і сучасного декоративно-ужиткового мистецтва розповів Микола Шкрібляк – етнограф, педагог, майстер народного мистецтва, директор Буковинського центру культури і мистецтва. Спікер сформулював і докладно розповів про кожен з дванадцяти видів декоративно-ужиткового мистецтва, акцентував увагу на тому, що потрібно досліджувати, розвивати та популяризувати народне мистецтво Буковини, а також про вимоги щодо подання дитячих робіт на обласні виставки-конкурси.
Марія Романова, артистка драми Чернівецького академічного обласного українського музично-драматичного театру імені Ольги Кобилянської, вказала на типові помилки та недоліки у підготовці до конкурсів театрального та літературного напрямів, а також озвучила шляхи їх вирішення. Марія Андріївна здійснила детальний аналіз обласних фестивалів-конкурсів театрального жанру і акцентувала увагу керівників гуртків на підборі репертуару, його відповідності віковим особливостям конкурсантів, сценічну культуру.
Цікавинки свого педагогічного досвіду розкрила викладач кафедри музики Чернівецького національного університету імені Ю. Федьковича Олександра Керстюк. Вона розповіла про зростання інтересу до народної культури та бажання адаптувати її до сучасних слухачів, про відтворення автентичних народних пісень та їх інтерпретацію через призму сучасних тенденцій та інновацій. Ознайомила присутніх з новим напрямом і стилем у сучасному вокальному мистецтві, а саме – фолькмодерн. Учасники колективу «Фолькмодерн» продемонстрували ряд творів.
Тему «Особлива ритміка для дітей з особливими освітніми потребами: шлях до розвитку креативності та соціальних навичок» висвітлила Яніна Олійник, керівник народного художнього колективу хореографічного гуртка «Україночка» КЗ ЧОЦЕВ «Юність Буковини». Спираючись на власний педагогічний досвід, Яніна Миколаївна, вказала низку важливих аспектів застосування ритміки як ефективного інструменту у роботі з дітьми, які потребують індивідуального підходу. Зокрема, доповідачка представила «Особливу ритміку» як систему корекційно-розвиваючих вправ, орієнтовану на дітей з особливими освітніми потребами, де ритміка слугує засобом для поліпшення психомоторних та когнітивних здібностей. Розповіла про особливості інтеграції цих вправ у навчальний процес, наголошуючи на необхідності адаптації освітніх методів до можливостей та потреб кожного вихованця. Також, у виступі було зазначено, що використання допоміжного інвентарю є важливим елементом ритміки, який сприяє розвитку моторних навичок та стимулює емоційний відгук дітей, допомагаючи розкрити їхній творчий потенціал і формувати соціальні навички.
Лілія Хмель, методист з комунікаційно-інформаційної діяльності КЗ ЧОЦЕВ «Юність Буковини»,розкрила питання про нові медіа та цифрову культуру в системі сучасних освітніх трендів. Лілія Миколаївна наголосила, що на тому, що нові медіа стали невід’ємною частиною сучасної освіти, увійшовши до найзатребуваніших освітніх трендів. Їхня стрімка інкорпорація в освітній галузі постійно трансформує навчальний процес, робить його більш гнучким та ефективним, підвищує мотивацію до самого навчання та відкриває нові можливості для професійного розвитку. Спікерка відмітила, що сьогодні це вже не просто тренд, а вимога часу. В контексті цифрової культури для успішного досягнення освітніх цілей має бути вироблений чіткий та свідомий підхід до їхнього використання. Саме тому медіаграмотність сьогодні має пріоритетне значення. Також надзвичайно цікавим екскурсом стали відеоматеріали гуртка кросмедійної журналістики «ПроМедіа».
Щиро дякуємо учасникам зустрічі за активну участь та змістовне спілкування!
Сертифікати учасників Дайджест-практикуму можна завантажити за посиланням нижче:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1kHqk2TyqIzwJJ87iyAvd7u_rzNURM7O9